Spoločnosť plánuje ďalej expandovať v Ázii a Severnej Amerike a v nasledujúcich piatich rokoch bude rásť z počtu 150 ľudí na 1000, zakladateľ Sam Mathews povedal agentúre Reuters.
Bude využívať investície na posilnenie svojich tímov s novými programami výživy a psychológie a trénermi telesnej výchovy pre hráčov – poučenie, ktoré Mathews prevzal od britského cyklistického tímu.
Plánuje tiež spustenie novej rady audio zariadení, najmä slúchadiel.
Esports – profesionálne súťaže videohier, ktoré sledujú davy fanúšikov naživo a online – boli už viac ako desať rokov, ale za posledných pár rokov zaznamenali výrazný nárast publika a sponzorstva.
To tiež prilákala veľké značky, ktoré chcú inzerovať na mladých fanúšikov a sponzorských tímov a hviezd, vrátane Walt Disney Co, Hershey Co a Toyota Motor Corp.
Globálne tržby z esportov dosiahnu v roku 2019 hodnotu 1,1 miliardy USD, čo je o 27 percent viac ako v minulom roku v dôsledku nárastu reklamy, sponzorstva a mediálnych práv na konkurenčné videohry.
Esporty budú jedným z „najhodnotnejších športov v nasledujúcich 10 rokoch,“ povedal Mathews.
Fnatic, jeden z najstarších a najväčších tímov v globálnych esportoch, získal významné tituly v niekoľkých hrách, vrátane League of Legends a Counter-Strike. V súčasnej dobe sa tímy v 10 rôznych hrách a tiež predáva svoj vlastný rad zariadení a oblečenia.
Mathews začal v roku 2004 Fnatic s 40 000 USD v rodinných fondoch a pomoc od svojej matky Anne.
Spoločnosť predtým získala približne 7,5 milióna dolárov vo financovaní, vrátane spoločnosti Raptor Group Holdings, založenej investičným manažérom Jimom Pallottom, spolumajiteľom profesionálneho basketbalového tímu Boston Celtics.
V roku 2015 Fnatic kúpil výrobcu hracích prístrojov FUNC, aby vyrobil vlastný výstroj, vrátane klávesníc a myší, ktoré sa teraz predávajú vo viac ako 400 predajniach Best Buy v Spojených štátoch.