Zlyhalo vaše podnikanie v ťažkých časoch? Podnikanie nie je nikdy istá stávka, ale niekedy to môže vyzerať, akoby ste sa dostali medzi príslovečné skaly a tvrdé miesta. Vďaka internetu môžete osloviť zákazníkov mimo vašej miestnej oblasti. Zároveň je však pre vašich zákazníkov jednoduché ísť online a porovnávať ceny, nájsť informácie o produktoch a nakupovať od spoločností z celej krajiny alebo z celého sveta.
A potom sú tu ďalšie problémy. Aj keď môžete súťažiť o cenu, vaša spoločnosť sa nemusí nájsť online. Mzdové náklady a ďalšie náklady môžu rásť a meniace sa potreby a preferencie zákazníkov môžu byť veľkým prelomom vo vašich predajoch a ziskoch. Koľko knižníc môžete predať ľuďom, ktorí čítajú knihy na svojich elektronických čítačkách alebo tabletoch?
Ako sa zotaviť z hospodárskeho poklesu
Čo môžete urobiť, keď sa vaša malá firma ocitne v ťažkých časoch? Ako môžete zvýšiť predaj a zisky? Odpoveď musí byť proaktívna. Je potrebné zvážiť 21 stratégií:
1. Znovu objavte svoje podnikanie
Nemusíte byť veľká, high-tech spoločnosť, aby objavili svoje podnikanie. V skutočnosti, čím už je vaša firma menšia a štíhlejšia, tým rýchlejšie môžete radiť prevodové stupne a priblížiť sa späť do akcie.
Sadnite si a prechladnite a dôkladne sa pozrite na svoje silné a slabé stránky a možné trhy. Najprv si položte ťažké otázky: Stále si zákazníci želajú a kupujú rovnaký typ výrobkov alebo služieb, aké predávate? Zmenili sa odvetvia a štýly od začiatku podnikania? Držali ste krok so zmenami? Ak nie, aké zmeny by ste mali teraz implementovať, aby sa vaša firma stala opäť konkurencieschopnou?
Existuje nejaká zvláštna medzera, ktorá sa od vás pravidelne kupuje? Ak áno, zvážte, ako môžete priniesť viac rovnakých typov zákazníkov a aký iný tovar si pravdepodobne kúpia.
2. Predávať na internete
Predávate svoje produkty a služby online? Ak nie, prečo nie? Ak váš predaj klesá a nepredávate online alebo nezískavate potenciálnych zákazníkov online, je čas vymaniť sa z piesku. Aj keď ľudia nakupujú osobne alebo na základe osobných vzťahov, pravdepodobne pred vykonaním rozhodnutia o tom, čo kúpiť a od koho si ho kúpia, online preskúmajú produkty, spoločnosť alebo konzultanta online. Ak podnikáte, potrebujete webovú stránku. Typ webovej stránky a to, čo by malo byť na nej, závisí od toho, čo predávate.
3. Zapojte sa do sociálnych médií
Máte prítomnosť v sociálnych médiách? Sociálne médiá nemusia byť vaším šálkom čaju, ale aktualizácia spoločnosti Pew Internet Social Media Update 2016 zistila, že 68% všetkých dospelých v USA (tj používateľov internetu a iných používateľov internetu) sú používatelia Facebooku, zatiaľ čo 28% používa Instagram, 26% používa Pinterest, 25% používa LinkedIn a 21% používa Twitter.